Internet-svindel tilføje til bekymringer af Online banker

Fremkomsten af internettet har været en enorm velsignelse for banksektoren. Længe bekymret over omkostninger ved at drive forretning, banker har hurtigt taget internettet som en måde at drive forretning med deres kunder uden at betale ansatte til at håndtere transaktionerne. Internettet er åbent 24 timer i døgnet og en “teller” er altid på vagt i form af en fuldt automatiseret system.
Desværre, visse kloge kriminelle har gjort selve forestillingen om netbank ifølge sagens natur risikofyldte. Ved hjælp af et system kendt som “phishing”, har disse skrupelløse typer udsendt millioner af e-mails, der synes at være fra legitime pengeinstitutter, beder kunder om personlige oplysninger såsom brugernavne, adgangskoder, kreditkortnumre og sociale -Numre. Mange personer har svaret til disse meddelelser uden at indse, at de ikke fra deres bank, men fra en person, der ønsker at stjæle oplysninger fra dem.
En endnu værre problem er, at af “pharming” hvor skadelig kode dirigerer kunder, der forsøger at finde en Banks websted til et websted, som kriminelle har oprettet, ser ud lige som den eneste ene. Denne ene, dog er der kun at stjæle oplysninger.
Dette har ført til nogle gæster at miste penge, som svindlerne har været i stand til at infiltrere deres bankkonti ved hjælp af de stjålne oplysninger. Et endnu værre resultat er, at der ikke er en smule mere ængstelige blandt alle forbrugere om at deltage i finansielle transaktioner online.
Der er en række løsninger i værkerne. Nogle af dem involverer mere detaljerede spørgsmål af kunder som log ind, således at deres identitet kan bekræftes mere præcist, og således at kunderne kan være sikker på, at de er på den rigtige hjemmeside. Hardware-løsninger er mere effektive, da de kræver, at kunden med en fysisk enhed tilsluttes som en kort, der viser et tal, der ændrer engang et minut, at kun den rigtige bank serveren kender. Problemer med disse løsninger er omkostninger og problemet med fysisk distribution enheder til offentligheden. Internet-handel er stadig i sin ungdom, og disse problemer vil i sidste ende gå væk, så hele systemet bliver mere sofistikerede. I mellemtiden bør Gæster der bankrenter online gøre en vane for at blive mere forsigtig som de bruger internettet til økonomiske formål.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.