Networking er ligesom spille klaver

For enhver, der nogensinde har læst artikler jeg har skrevet eller spurgte mig for nyttige tips til at få deres virksomhed og gå, du ved, at jeg mener virkelig, at netværk er en af de mest vigtige aspekter til at opbygge en succesfuld forretning. Det talte ord har en awesome power for enhver iværksætter.
Netværk, i forhold til køre din forretning, ikke bare deltage i begivenheder, der gør det muligt at møde nye kontakter og udveksle visitkort. Networking er helst du taler om din virksomhed. Uanset om du er på en social begivenhed og du får chancen for at opdrage vidundere er en lille virksomhedsejer eller du støde ind i en gammel college ven og du bytte historier om, hvad er sket i dit liv, siden du sidst så hinanden , når som helst du kommer til at fortælle nogen om din virksomhed, det vil sige netværk, og du skal hoppe på chancen.
Selv når du chatte på e-mail diskussion lister, du hører til og bruge din signaturlinje, der er netværk. Der er så mange muligheder for at netværke hver dag.
Men (og jeg er sikker pÃ¥ nogle af jer kan forholde sig til dette) den sværeste del af netværk kan være “Hvad skal jeg sige?” Hvordan lader du dem ved de store aspekter af din virksomhed uden over gør det eller klingende fuld af dig selv?
Nå, er der mange medvirkende faktorer, når det kommer til at sige bare det rigtige på det rigtige tidspunkt, faktorer, som vil påvirke, hvor godt du imponere andre og om du forlader en positiv varig effekt. Først og fremmest, hvad er omstændighederne af dit møde? Er du på en organiseret netværksmøde eller du chatter med en ven? Oftere end ikke, vil din holdning og professionalisme blive bestemt af dine omgivelser.
Du vil ogsÃ¥ nødt til at spille den efter gehør til tider. Du har brug at fÃ¥ en fornemmelse af hvor meget din lytteren ønsker at høre. Hvis nogen kommer lige ud og spørger, “Hvad gør du?”, ikke afstÃ¥. Dette er en perfekt mulighed for at beskrive din virksomhed. Men der er to ting at huske… én, ikke mere end taler; og to, give dit publikum en chance for at tale om sig selv sÃ¥ godt.
Men hvis du er i en situation, hvor det er ikke en organiseret netværksmøde, men du får en fornemmelse af, at nævne din virksomhed ville passe ind i samtalen, så være som monopoliserede som situationen berettiger. En social samtale er ikke det rette sted at vandre på. En hurtig omtale ville være tilstrækkeligt, og hvis du bemærker en interesse fra den person, du taler med, med alle midler fortsætte på. Men husk at kalde det afsluttes, når du får en fornemmelse af det er tid til at gøre dette.
Uanset situationen, hvis du har mulighed for at tale om din virksomhed, tilbyder være sikker på, at en af de første ting, du nævner, er fordelene ved dit produkt af service. Sure, dit navn og din virksomheds navn er vigtigt, men det er fordelene ved dine produkter eller service, der vil påvirke din lytteren og gøre salget.
Netværk er ogsÃ¥ ligesom at spille klaver… du bliver bedre med tiden og praksis. Alle føler nervøs (til en vis grad) nÃ¥r de besøger netværksarrangementer, uanset om de er i starten op fase eller selv efter Ã¥r for at køre deres forretning. Men jo flere gange du deltager, desto lettere vil det fÃ¥. Du vil kunne beregne, hvad du siger, der har den højeste effekt pÃ¥ din lytteren og forme, i den perfekte oplysningsspot for dit produkt eller din service.
Netværk er en vital og effektiv måde at fremme din forretning. Så, holde dine øjne åbne for muligheder og finjustere, hvad du vil sige og snart du bliver en mester i at overbevise andre om fordelene ved hvad du har at tilbyde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *