Hvordan appetitvækkende er din Feedback?

For nylig var jeg ser en gentagelse af den succesfulde tv-show, The Cosby Show. Patriarken af denne professionelle familie (han er en læge og hans kone er en advokat) spillet af Bill Cosby, var netop fortalt af hans college-bundet datter, kæreste hun bragt hjem til at mødes med ham var virkelig hendes forlovede. Han var skuffet over nyheden. Skuffede ikke i den unge mand eller hvad han gjorde (han var en “vedligeholdelse engineer”), men på den måde fik han at vide om dette engagement.

Mr. Cosby sagde, at den måde, han fik at vide var ligesom at tage en sydende, lækre, robust T-bone steak og serverer det på en skraldespand låg. Det er ikke alt for appetitvækkende. Du kender bøf er lækkert, men ønsker vi virkelig at spise det? Det er ikke alt for appetitvækkende.

Jeg beder dig, når du giver feedback, gør du det appetitlige for modtageren af feedback? Eller vil du gøre din “bøf” ufordøjelig? Vi kan give stor feedback hverdagen, og medmindre vi gør det appetitvækkende, så andre vil fordøje det, vores feedback vil ikke reageret på.

Nedenstående er ti teknikker til at gøre din feedback mere appetitvækkende:

1. prep for et stort måltid

Ligesom du ville prep for et stort måltid, bør du forberede sig på at give feedback. Mentalt gå over følgende:

Er feedbacken vigtigt?

Hvad vil jeg opnå med feedback?

Hvem er de personer, jeg vil give feedback til?

Hvordan vil de tage min feedback? Hvordan kan jeg gøre min feedback mere appetitlige for dem?

Hvordan har de taget feedback i fortiden?

Er der nogen bedre jeg kan hverve for at “tjene” feedback?

Lige som du ville forvente at producere et stort måltid, mentalt Forvent at have en stor feedback session. Tag tid til at visualisere positivt samspil og resultater ved at give feedback. Ved, at du vil forbedre livet for dem, du giver feedback til og hvordan du vil nå dine mål.

Bemærk: Husk, alle feedback, med mål at forbedre en anden person eller situation, er positive. Det er, når vi ikke modtager eller giver konstant feedback, der situationer vende negativ på grund af misforståelser.

2. timing er alle vigtige for et stort måltid

Kontroller, at du giver feedback når det er nødvendigt. Give feedback for længe, efter at der er brug for vil udvande “sult” for feedback. Give feedback for tidligt, når der ikke er nogen “sult” for tilbagemeldingen tillader dit måltid, din feedback, at gå til spilde og ikke indvirke på adfærd, som du har brug for.

3. kvalitet ingredienser er starten på et stort måltid

Være konsekvent, hver gang du give feedback, så den person, der modtager feedback vil vide hvad de kan forvente. Være fair i din feedback. Også fokusere din feedback på foranstaltninger overholdes, ikke personen. Eller, som jeg siger, “punkt til punkt, ikke person til person.” Brug “Jeg”-sætninger.

Være direkte i feedback. Ligesom du ikke ville ønsker at vente for evigt at komme til hovedretten, ønsker du ikke at vente for evigt for nogen til at fortælle dig, hvorfor de giver dig feedback.

Angiv positive forventninger, så de vil spise. I stedet for at sige følgende:

“Mike, kommer af mit kontor i dag kl 3 så at jeg kan give dig nogle”konstruktiv kritik.” Mike tænker han havde hellere have en Rodbehandling.

Sige følgende:

“Mike, kommer af office i dag kl. Jeg har nogle ideer til, hvordan man kan gøre dit arbejde lettere (eller nogle andre fordele) og ville sætte pris din feedback.”

Husk, for at modtageren af feedback til at være sulten oplysninger, gælder den “Hvad betyder det For mig” (WIIFM) teknik. Spørg dig selv, “Hvad er fordelen for modtageren af min feedback?”

Master vores redskaber. Mestre vores redskaber, de ord, vi bruger, når servering måltidet. For eksempel, hvis du bemærket nogen ufokuseret i deres samtale, kan du sige følgende:

“Sagsøge, bremse! Du vandreture for meget.”

I stedet sig følgende:

“Sue, du sikkert har en masse på dit sind. Lad os koncentrere sig ovenpå de tre punkter, du ønsker at drøfte.”

Bruge positive ord til at oprette et stort måltid.

4. Bed om Feedback på måltidet

Fremme anden person til at give dig feedback på din feedback. Dette kan opklare eventuelle misforståelser. Det viser også, at du sætter pris på den andens mening.

5. slutningen måltid på en positiv Note

Værdsætte deres tid, deres manerer og generelle opførsel til feedback. Lad dem vide, at du sætter pris på den indsats, de gør. Også fortælle dem, at du forventer, at der vil være et positivt resultat fra feedback-møde. Også, lad dem vide at du er der for at hjælpe dem til succes.

Anvende disse teknikker på arbejde, hjemme eller i Fællesskabet for at sikre, at din feedback er mere appetitlige for andre.

Velbekomme!

Copyright © 2004 Ed Sykes. Alle rettigheder forbeholdes

Web-adresse:

Blog-adresse:

RSS Feed:

Publishing retningslinjer: Du har tilladelse til at offentliggøre denne artikel i din ezine, offentliggørelse, ebook, eller på din hjemmeside, så længe den hjælpekilde boks er inkluderet i artiklen, og så længe hverken artikel eller ressource boksen er ændret på nogen måde. URL i den ressource boksen skal være angivet som et hyperlink. Mindre ændringer i formateringen er tilladt.

Venligst E-mail forfatteren en kopi af enhver ezine eller nyhedsbrev ved hjælp af denne artikel

Hvis du bruger denne artikel på et websted, skal du indstille ressource link som et hyperlink

Behage sende Webadressen på ethvert sted, hvor artiklen er indsendt.

Venligst snail mail kopi af eventuelle trykte publikation ved hjælp af denne artikel for at:

Gruppen Sykes

2133-126 Upton drev #234

Virginia Beach, VA 23454-1193

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *